DigitalBlog | כלים למדידת דירוג קישורים

כלים למדידת דירוג קישורים


קידום אתרים באינטרנט > כלים למדידת דירוג קישורים


כלים למדידת דירוג קישורים

בעת ניסיון לקדם אתר אינטרנט אל עבר תוצאות החיפוש הראשונות במנוע החיפוש, אנו ננסה לבצע כל שביכולתנו על מנת להצליח, בכדי להצליח לקדם אתר, עלינו לפעול על פי אלגוריתם מסויים אותו קבעה ענקית מנועי החיפוש, חברת גוגל.

כחלק מהאלגוריתם על בעל האתר לבנות מערך קישורים איכותיים, מערך זה מראה למנועי החיפוש בעת סריקה כי האתר היינו איכותי ובעל תוכן רלוונטי ולכן אתרי אינטרנט אחרים מעוניים להקשר אליו.
 

כיצד לבנות מערך קישורים איכותי?

בשל היות הקישור אחד הפרמטרים העיקריים בקביעת דירוג אתר אינטרנט, יש צורך בבניית קישורים ממקורות איכותיים בלבד.
בכדי לדעת האם אתר אחד יותר איכותי מאתר אחר, נעבוד עם מדד הדירוג PageRank אשר נחשב למדד הפופולארי ביותר וקובע מ-0 עד 10 כמה איכותי הקישור והאם כדאי לנו להקשר ממנו.
להלן רשימה של מספר מדדי דירוג עימם תוכלו לעבוד על מנת לבדוק דירוג של קישורים רלוונטיים עבורכם;
 
  • PageRank – כפי שצוין מקודם, מדד זה נחשב למדד הדירוג הפופולארי ביותר ובאמצעותו ניתן לקבל דעה כללית לגבי תוצאת הדירוג של קישור מסויים הנעה בין 0-10, כאשר המדד נע כך; אתרים בעלי PR 10 הם אתרים נדירים מאד ואיכותיים ביותר, אתרים בעלי PR 7-9 הם אתרים יותר נפוצים  אך נחשבים לאיכותיים ביותר, אתרים  בעלי PR 5-6 הינם אתרים אשר נסרקים על ידי גוגל ונחשבים לאתרים איכותיים, אתרים בעלי PR 3-4 נחשבים לאתרים ממוצעים ואתרים עם PR מתחת לכך נחשבים לאתרים לא איכותיים ומתחת לממוצע.
  • Alexa – בניגוד ל- PageRank אשר מחלקת את האתרים לקבוצות לפי איכות, Alexa מסדרת אותם ברשימה בה גוגל פייסבוק וטוויטר נמצאים במקומות הראשונים וככל שהציון יותר נמוך ככה האתר איכותי יותר, דירוג של מתחת ל10 אלף מחשיב את האתר לאיכותי ביותר, דירוג בין 10-30 אלף מקנה לאתר פופולאריות טובה מאד ואתרים עד דירוג של 200 אלף זוכים לחשיפה סדירה, כמו כן עבור עסקים אשר מתמקדים בקהל יעד מחו"ל, Alexa מציעה עבורם בדיקת תזרים גולשים מארצות שונות דבר אשר מקנה לכם הערכה כלשהי ואופציה למקד את האתר או חלק מהאתר בהתאם לאותו קהל יעד מקסימלי.
  • MozRank – ביחד עם Page Authority  ו Domain Authority, הינן מתודולוגיות של חברת SEOmoz אחת החברות הפופולאריות ביותר בתחום ה- SEO, אז הגיוני להניח כי כלי זה חיוני ביותר עבור קידום אתר האינטרנט ומספק מידע חיוני ורלוונטי עבור המשתמש, ככל שערך הקישורים החיצוניים גבוה, כך ערך האתר עצמו גבוה גם כן.

מעוניין בהצעת מחיר לבניית אתר? התייעץ עם המומחים שלנו

חיפוש במערכת המידע
מה חדש?